W Savatthi. Wtedy pewien mnich podszedł do Zrealizowanego, złożył mu hołd i usiadł z boku i rzekł do niego: „Czcigodny panie, jest powiedziane: 'ignorancja, ignorancja'. Czym, czcigodny panie jest ignorancja i w jaki sposób jest się pogrążonym w ignorancji?”
„Tu, mnichu, niepouczony zwykły człowiek nie rozumie materialnej formy będącej podmiotem powstania taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materialna forma jest podmiotem powstania'. Nie rozumie materialnej formy będącej podmiotem zaniku taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materialna forma jest podmiotem zaniku'. Nie rozumie materialnej formy będącej podmiotem powstania i zaniku taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materialna forma jest podmiotem powstania i zaniku'. Nie rozumie uczucia ... percepcji ... determinacji ... świadomości będącej podmiotem powstania taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Świadomość jest podmiotem powstania'. Nie rozumie świadomości będącej podmiotem zaniku taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Świadomość jest podmiotem zaniku'. Nie rozumie świadomości będącej podmiotem powstania i zaniku taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Świadomość jest podmiotem powstania i zaniku'. To jest nazywane ignorancją, mnichu, i w ten sposób jest się pogrążonym w ignorancji".
Kiedy to zostało powiedziane, ten mnich rzekł do Zrealizowanego: „Czcigodny panie, jest powiedziane: 'prawdziwa wiedza, prawdziwa wiedza'. Czym, czcigodny panie jest prawdziwa wiedza i w jaki sposób dochodzi się do prawdziwej wiedzy?”
„Tu, mnichu, pouczony szlachetny uczeń rozumie materialną formę będącą podmiotem powstania taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materialna forma jest podmiotem powstania'. Rozumie materialną formę będącą podmiotem zaniku taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materialna forma jest podmiotem zaniku'. Rozumie materialną formę będącą podmiotem powstania i zaniku taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Materialna forma jest podmiotem powstania i zaniku'. Rozumie uczucie ... percepcję ... determinacje ... świadomość będącą podmiotem powstania taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Świadomość jest podmiotem powstania'. Rozumie świadomość będącą podmiotem zaniku taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Świadomość jest podmiotem zaniku'. Rozumie świadomość będącą podmiotem powstania i zaniku taką jaką rzeczywiście jest, w ten sposób: 'Świadomość jest podmiotem powstania i zaniku'. To jest nazywane prawdziwą wiedzą i w taki sposób dochodzi się do prawdziwej wiedzy".
niedziela, 7 listopada 2010
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.