poniedziałek, 1 listopada 2010

Czego uczy Nauczyciel SN 22:2 (fragment)

Czego uczy Nauczyciel?
Nasz nauczyciel uczy usunięcia chęci i pożądania.
Wobec czego Nauczyciel naucza usunięcia chęci i pożądania?
Wobec materialnej formy, uczucia, percepcji, determinacji i świadomości.
Jakie niebezpieczeństwo widzi nauczyciel, że naucza usunięcia chęci i pożądania wobec materialnej formy, uczucia, percepcji, determinacji i świadomości?
Gdy ktoś nie jest wolny od pożądania i chęci, emocjonalnego zaangażowania, namiętności i pragnienia w odniesieniu do materialnej formy, to ze zmianą i alteracją materialnej formy, powstaje u niego żal, płacz, ból, smutek i rozpacz. Po zobaczeniu tego niebezpieczeństwa, nasz Nauczyciel naucza usunięcia chęci i pożądania wobec materialnej formy. Gdy ktoś nie jest wolny od pożądania i chęci, emocjonalnego zaangażowania, namiętności i pragnienia w odniesieniu do uczucia, percepcji, determinacji i świadomości to ze zmianą i alteracją uczucia, percepcji, determinacji i świadomości powstaje u niego żal, płacz, ból, smutek i rozpacz. Po zobaczeniu tego niebezpieczeństwa, nasz Nauczyciel naucza usunięcia chęci i pożądania wobec uczucia, percepcji, determinacji i świadomości.
Jaką korzyść widzi Nauczyciel, że naucza usunięcia chęci i pożądania wobec materialnej formy, uczucia, percepcji, determinacji i świadomości?
Gdy ktoś jest wolny pożądania i chęci, emocjonalnego zaangażowania, namiętności i pragnienia w odniesieniu do materialnej formy, to ze zmianą i alteracją materialnej formy, nie powstaje u niego żal, płacz, ból, smutek i rozpacz. Po zobaczeniu tej korzyści, nasz Nauczyciel naucza usunięcia chęci i pożądania wobec materialnej formy. Gdy ktoś jest wolny od pożądania i chęci, emocjonalnego zaangażowania, namiętności i pragnienia w odniesieniu do uczucia, percepcji, determinacji i świadomości, to ze zmianą i alteracją uczucia, percepcji, determinacji i świadomości nie powstaje u niego żal, płacz, ból, smutek i rozpacz. Po zobaczeniu tej korzyści niebezpieczeństwa, nasz Nauczyciel naucza usunięcia chęci i pożądania wobec uczucia, percepcji, determinacji i świadomości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.